Pages

Wednesday, April 27, 2011

KhalifahTV : Zionis Mengganas Lagi !!!


Pergolakan di dunia Arab telah memalingkan seketika perhatian dunia daripada isu umat Islam di Palestin khasnya di Gaza.

Sejak 7 April lalu, pasukan bersenjata Israel telah membunuh lebih 20 orang rakyat Palestin yang terdiri daripada lelaki dan perempuan dewasa serta kanak-kanak di Gaza.
Berdasarkan rekod yang dikeluarkan pihak berkuasa Palestin, serangan berterusan pihak regim Yahudi itu semakin merebak dan dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Hamas mengatakan mereka yakni Hamas akan mempersiapkan bekalan senjata bagi mempertahankan nyawa penduduk Gaza.


Malangnya, pemerintah Israel kerap kali menggambarkan kepada umum yang perbuatan menyeludup senjata ke Gaza adalah jenayah berat yang tidak boleh dibiarkan. Sumber daripada pentadbiran Israel mencadangkan agar satu serangan dan operasi pembunuhan dilakukan terhadap mereka yang terlibat menyeludup senjata ke wilayah tersebut. Segala tindakan Israel itu membayangkan seolah-olah warga Gaza hanya berdiam diri tanpa bertindak mempertahankan diri. Namun mereka silap……

Mengimbas kembali kepada sejarah Perang Dunia ke-2, bangsa Yahudi juga menghadapi kecaman di penempatan Warsaw di Poland, apabila pihak Nazi menutup kawasan itu dengan tembok batu dan kawat duri serta dikawal ketat oleh tentera bersenjata bermula 16 Oktober 1940. Orang-orang Yahudi juga terpaksa bertahan dengan menyeludup masuk bekalan makanan dan senjata dari tahun 1943-1944.


Jika dilihat, tindakan yang dilakukan oleh Hamas sekarang ini adalah sama. Penduduk Gaza berhak untuk terus hidup da mempertahankan diri daripada serangan musuh yang melampaui batas. Sehubungan itu, tidak wajar jika pihak antarabangsa mengatakan tindakan Hamas tersebut salah disisi undang-undang antarabangsa. Tindakan ini diambil Hamas memandangkan peningkatan serangan bertali arus Zionis ketika tumpuan masyarakat dunia beralih kepada konflik pergolakan di ( Jazirah ) sempadan Arab.

Saya tergelak besar bila ketika melihat di TV kenyataan menteri Israel yang mengajak masyarakat dunia menolak keganasan yang kononnya dilakukan oleh pejuang Hamas. Adakah mereka buta dengan perlakuan ( pencerobohan & pembunuhan ) yang mereka sendiri mulakan di Palestin ??? Segala pertumpahan darah dan pembersihan etnik di Palestin adalah hasil perlakuan mereka sendiri. So mcmana plak mereka boleh katakan pejuang Hamas sebagai pengganas ???


Tanggungjawab ???

Negara-negara Arab yang berdekatan mempunyai tanggungjawab agama dan kemanusiaan untuk menghulurkan bantuan kepada penduduk Gaza. Sepatutnya, dengan ‘ Era baru ‘ Mesir pasca kejatuhan regim Hosni Mubarak member peluang kepada negara itu untuk menghulurkan bantuan kepada Gaza, bukannya terus menyekat pembekalan senjata dan barang-barangan asasi. Sehubungan dengan kepimpinan baru di Liga Arab, mereka telah mendesak agar Majlis Kselematan Dunia ( PBB ) untuk menghentikan serangan rakus regim Zionis termasuk pengharaman memasuki ruang udara Gaza dengan sewenang-wenangnya.

Walaupun usaha itu belum tentu menampakkan hasilnya, namun pemerintah Palestin pimpinan Ismael Haniyyah sangat menghargai ‘ respons segera ‘ kepimpinan Liga Arab yang bersidang mencari penyelesaian terbaru terhadap serangan berterusan di Gaza sejak 3 minggu yang lalu.



Amaran Buat Israel !!!

Usamah Hamdan, wakil hubungan antarabangsa Hamas member amaran keras kepada Israel tentang serangan mereka terhadap Gaza sejak kebelakangan ini. Hamdan mengingatkan tindakan Zionis itu akan hanya mencetuskan ‘ Revolusi anti-Zionis ‘ di seantero jazirah Arab. Kenyataan Hamdan itu dipetik daripada satu wawancara dengan akhbar Filistin al-Yaum 10 April lalu di Beirut. Beliau menambah, salah satu sebab berlakunya serangan Zionis dalam waktu terdekat ini adalah disebabkan kebimbangan mereka dengan perubahan angin di sempadan Arab dan Palestin.

“ Perubahan sedang berlaku dengan sokongan padu Hamas terhadap Hamas semakin kuat !!! “ kata Hamdan

“ Tidak ada istilah mengalah dalam pendirian kita, terutamanya di Gaza kini terdapat sokongan yang kuat kepada Hamas. Jika kami akan terus bersabar dan mencari peluang terbaik untuk meneruskan pertempuran dengan Zionis “ ujarnya lagi

Tak de Istilah ‘ Genjatan Senjata ‘

Berkaitan dengan kemampuan Hamas dalam menangkis serangan terbaru ini, Hamas menegaskan yang mereka tidak akan sama sekali tertipu lagi dengan helah istilah genjatan senjata yang dimainkan Israel & Amerika Syarikat. Mengimbau sejarah, Hamas pernah diaibkan oleh Israel dan sekutunya US apabila regim Zionis itu mengkhianati perjanjian genjatan senjata yang dicapai suatu ketika dahulu. Benarlah kata-kata yg terukir dalam al-Quran yang mengatakan pengkhianatan dari berpegang kepada janji sudah menjadi mainan dalam bangsa Yahudi laknatullah !!!

Wallahu’allam……..


Jom same2 hayati Video ni....Khalifah Special Edition....for Mujahidin

No comments:

Post a Comment